Rodzaje pozycjonowania

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron Kraków
Znamy trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– dzielnicę (np. “sklep obuwniczy Wilda”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– państwo (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów mieszkających w konkretnym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na promocję i nie może walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest także to, iż rośnie trend wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– telefon LG K40 czerwony,
– obuwie Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie należy zainicjować je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść witryny.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]