Szukasz więcej informacji o private blog network? Znakomicie trafiłeś! Zajrzyj na https://pbnmarket.pl.

By odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i pomocne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – przydatne jako część szerokiej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są z reguły wykorzystywane jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej, co należy mocno zaakcentować, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres, telefon czy e-mail i pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym katalogu firm lub artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Druga efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim z medycyną, bieżącymi informacjami, prawem oraz inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO