Marketing w XXI w. – produkcja spotów reklamowych

Spoty reklamowe to zwykle krótkie produkcje filmowe, których nadrzędnym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być emitowane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W dobie powszechnego dostępu do zasobów internetu doskonałym pomysłem jest też użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku albo przed klipami na YouTube. Mnóstwo przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na promocję produktów i usług.

Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?

Spoty reklamowe przeważnie nie trwają dłużej niż pół minuty i prezentują treści w bardzo skondensowanym formacie, przy ich produkcji istotne jest kreatywne, nietuzinkowe podejście do danego tematu. Z uwagi na to, iż reklamy w mediach tradycyjnych emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich autorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.

Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów

Produkcja filmów reklamowych to zadanie dla zawodowców, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (drony, lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – montażu, korekty kolorów czy dźwięku. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają również doświadczonych lektorów i aktorów. Podstawą udanego filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz, który przyciąga uwagę widzów, zadziwia ich pomysłowością, a niekiedy nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.