Dla firm, samorządów i organizatorów imprez – filmowanie z powietrza

Kadry z lotu ptaka bez wątpienia ozdabiają każdą produkcję filmową. Bez względu na to, czy rejestrowane są tereny nad jeziorami albo rzekami, obszary leśne czy też ulice metropolii, z powietrza prezentują się z reguły znacznie bardziej efektownie niż z poziomu gruntu. Nie może dlatego dziwić, iż filmowanie z powietrza jest niejednokrotnie wykorzystywane przez autorów rozmaitych obrazów filmowych – zarówno tych komercyjnych, jak i artystycznych. Jeszcze niedawno ich nagranie było niezmiernie drogie i problematyczne – wiązało się z potrzebą wydzierżawienia helikoptera bądź samolotu oraz skorzystaniem ze stosownego ekwipunku. Współcześnie jednakże filmowanie z powietrza jest o wiele mniej kosztowne i nieskomplikowane pod kątem logistyki – wykorzystuje się do tego drona. Dlaczego warto postawić na takie rozwiązanie? Co powinniśmy wiedzieć wybierając profesjonalistę, który nagra dla nas takie filmy?

Filmowanie z powietrza w spotach dla urzędów i firm

Filmowanie z powietrza to metoda, którą powszechnie można wykorzystać w różnorodnych projektach reklamowych. Wspaniale spełnia swoje zadanie w filmach promocyjnych. Nieistotne jest to, czy chodzi o dłuższe, kilkunastominutowe produkcje, czy też kilkuminutowe spoty. Zdjęcia z lotu ptaka mogą być uzupełnieniem klipu albo też stanowić jego większą część (a w poniektórych sytuacjach nawet jego całość). Filmy z tego typu zdjęciami można wykorzystać do promowania rozmaitych branż biznesu – zarówno niedużych inicjatyw, jak i ogromnych przedsięwzięć. Wspaniale spełnią swoje zadanie także w reklamowaniu działalności samorządów (zwłaszcza, jeśli chodzi o reklamy kierowane do turystów i informujące o rozbudowie infrastruktury) czy organizacji zajmujących się ekologią. Filmowanie z powietrza to także świetny sposób na to, by zaprezentować skalę i stopień zaawansowania różnych inwestycji – m.in. przemysłowych, drogowych bądź budowlanych.

Do filmowania z powietrza wybierz wykwalifikowanego operatora z certyfikatem

To, jak będą prezentować się spoty zawierające ujęcia wykonywane z drona zależy w dużym stopniu od kwalifikacji operatora urządzenia. Sporo informacji na temat jego umiejętności, jak również klasy drona i wykorzystanego w nim aparatu, przekażą nam spoty, które ta firma do tej pory wykonała – zwykle możemy zobaczyć je w internetowym portfolio. Kierujący urządzeniem rejestrującym winien posiadać również świadectwo kwalifikacji operatora drona (UAVO), poświadczający jego zdolności i upoważniający do legalnego prowadzenia lotów komercyjnych poza zasięgiem wzroku (BVLOS) oraz w zasięgu wzroku (VLOS).