Pomoc agencji SEO – sposób na sukces w sieci

SEO Kraków - uzupełnij swoje wiadomości!

Przedsiębiorstwa lub właściciele portali internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań samemu. Nie dysponując wiedzą w tematyce SEO i nie monitorując systematycznie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, grafiki, programowania i kreatywnego pisania służące merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Agencja SEO – wybierz tę, która działa na rynku od lat

Polskich agencji SEO jest bez liku. Co wziąć pod uwagę w toku szukania firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy wybrać agencję, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych reklamowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od około dekady, można mieć zaufanie, iż ma ona spore doświadczenie i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach posiadają zakładkę z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada przeczytać studia takich przypadków, aby sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi zadaniami się mierzyła oraz dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: zawiadamia o planach zadań na zbliżające się tygodnie, ale także dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich następstwa.

Kolejna nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dodatkowe informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO i o istotnych dla klienta usługach czy artykułach, które pragnie wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest najlepszy?

Z nieufnością powinno się potraktować agencje SEO, które proponują rodzaj współpracy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 bądź Top10). To nadal często spotykany model rozliczeń, lecz wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Stale modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, zatem dobra firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to rzadko bywa ona stała – przeważnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy konieczne są wyższe nakłady finansowe, żeby przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a później wcielać w życie wszystkie przedstawione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele niższe.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]