Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google opracowało własny sposób na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które naruszają zasady pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody niezgodne z wytycznymi Google.

Filtr Google i co dalej?

Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi pozycje osiągane do tej pory.