Budowanie rozpoznawalnej strony internetowej obliguje do jej efektywnego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla odbiorców i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać założone na witrynę, kiedy nasze działania wywołują złamanie zasad prawidłowego SEO. Przekonajmy się, jakie działania podjąć, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – dlaczego są tak groźne?

Ban od Google oznacza najsurowszy sposób sankcji, który może dotknąć witrynę www. Jest to całkowite zlikwidowanie jej z wyników przeglądarki Google, co w praktyce realnie utrudnia prowadzenie interesu. Po zbanowaniu strony wskaźnik naszych klientów dramatycznie się obniży, gdyż gros odbiorców stosuje tylko Google. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach wyszukiwarki, co również negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – ustawiane bezpośrednio przez ekipę Google oraz algorytmiczne, które generowane są automatycznie przez profesjonalne systemy.

W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są np. za używanie przesadnej liczby linków kierujących na naszą stronę internetową lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby usunąć ban od Google trzeba najpierw zweryfikować jego powód. Pamiętajmy, żeby zatrudnić do tego fachową agencję SEO, która kompleksowo rozprawi się z kłopotem. Procedura może jednak ciągnąć się aż 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.